نمایندگانی از دفتر رهبری به منزل شهید امیرعبداللهیان رفتتند ۶ کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با رئیس مجلس خبرگان دیدار کردند فیلم | لحظاتی از گفت‌وگوی رهبر معظم انقلاب در جریان عیادت از آیت‌الله مکارم‌شیرازی پیام تبریک رهبر معظم انقلاب به مسلمانان جهان به‌مناسبت عید قربان از هفتم اکتبر حزب‌الله لبنان ۵ هزار موشک به سوی اهداف رژیم صهیونیستی شلیک کرد اولین مناظره امشب ساعت ۲۰ با موضوع اقتصاد برگزار می‌شود نتانیاهو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی را منحل کرد دیدار سرپرست ریاست‌جمهوری با حمید نوری مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا برای پیشگیری از افزایش تنش‌ها، به فلسطین اشغالی سفر می‌کند آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان: حفظ اقتدار نظام، معیار انتخاب ملت باشد بایدن: تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند طالبان پاکستان ۳ روز آتش‌بس اعلام کرد رژیم صهیونیستی برای حزب الله خط و نشان کشید رسانه رژیم صهیونیستی: دادگاه لاهه به زودی تصمیم درباره بازداشت نتانیاهو را صادر می‌کند بهادری جهرمی: دولت کاندیدایی در انتخابات ندارد دیدار باقری و نماینده ویژه وزیر ‌خارجه روسیه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: هزینه جنگ غزه سنگین بوده است وزارت امور خارجه: بیانیه آلمان، انگلیس و فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران اعتبار ندارد ستاد مردمی محمدباقر قالیباف در مشهد افتتاح شد | برگزاری مناظرات مردمی و تریبون آزاد، همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ جلیلی در میزگرد اقتصادی: شعار باید عصاره برنامه‌ای باشد + فیلم
سرخط خبرها

آغاز سکوت انتخاباتی در ترکیه (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۶۳۸۱۸
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
آغاز سکوت انتخاباتی در ترکیه (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲)
تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از لحظاتی قبل پایان یافت و به این ترتیب شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات فردا آغاز شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از لحظاتی قبل پایان یافت و به این ترتیب شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات فردا یکشنبه آغاز شده است.

بر اساس اعلام این رسانه، توقف تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از ساعت ۱۸:۰۰ امروز به وقت محلی (۱۵:۰۰ به وقت بین المللی) در این کشور آغاز شد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و بیست و هشتمین دوره انتخابات پارلمانی ترکیه فردا یکشنبه ۱۴ می ۲۰۲۳ از ساعت ۰۸:۰۰ (به وقت محلی) در سراسر این کشور آغاز و تا ساعت ۱۷:۰۰ ادامه خواهد یافت.

بیش از ۱۹۱ هزار صندوق رای در ۹۷۳ حوزه و ۱۰۹۴ حوزه انتخاباتی در سراسر ترکیه برای انتخاب رئیس جمهور که قرار است برای ۵ سال در این کرسی بماند، برپا خواهد شد.

در انتخابات فردا ۶۰ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۸۴۳ واجد شرایط در ترکیه رای می‌دهند و ۴ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۶۷۲ رای اولی در این دوره انتخابات مشارکت خواهند یافت. همچنین ۵۳ هزار و ۱۷۲ نفر نیز در زندان‌ها در رای‌گیری شرکت می‌کنند.

با کناره‌گیری محرم اینجه از حزب مملکت، رجب طیب اردوغان نامزد ائتلاف «جمهور»، کمال کیلیچداراوغلو کاندید ائتلاف «ملت» و سینان اوغان به‌عنوان نامزد ائتلاف «آتا» در این انتخابات به رقابت خواهند پرداخت. همچنین ۲۴ حزب و ۱۵۱ نامزد مستقل برای کسب کرسی در پارلمان ترکیه در این انتخابات شرکت خواهند کرد.

برای ۳ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۹۸ نفر از واجدان شرایط در خارج از کشور، صندوق‌های رای در ۷۳ کشور و ۱۵۶ نمایندگی خارجی در نظر گرفته شده بود. روند رای‌گیری در نمایندگی‌های خارج از کشور ۹ می‌پایان یافت. رای‌گیری در مبادی ورودی گمرک برای افرادی که در مدت زمان تعیین شده در کشور محل اقامت خود نتوانسته‌اند رای خود را به صندوق بیاندازند، تا ساعت ۱۷:۰۰ (به وقت محلی) فردا ادامه دارد.

از سوی دیگر بعد از ساعت ۱۸ فردا مراسم عروسی با رعایت ممنوعیت‌های انتخاباتی و قوانین مشخص شده برگزار می‌شود.

پخش اخبار مربوط به نتایج انتخابات توسط رسانه‌ها از ساعت ۲۱:۰۰ (به وقت محلی) مجاز خواهد بود. اما در صورتی لزوم ممکن است شورای عالی انتخابات تصمیم بگیرد رسانه‌ها نتایج اولیه را قبل از ساعت ۲۱:۰۰ منتشر کنند.

بر این اساس، شورای عالی انتخابات نتایج غیررسمی انتخابات ریاست جمهوری را تا ساعت ۲۳:۵۹ (به وقت محلی) اعلام خواهد کرد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->